25 سپتامبر

تفاوت های باتری یو پی اس سرب اسید و نیکل کادمیوم ( قسمت دوم )

جهت مشاوره یا خرید انواع یو پی اس ، باتری یو پی اس ، استابلایزر ، رک ، کابینت ، پی دی یو و یا تعمیر تخصصی یوپی اس و باتری با شماره 02177973810 تماس حاصل نمایید .

تفاوت های باتری یو پی اس سرب اسید و نیکل کادمیوم

تفاوت های باتری یو پی اس سیلد لید اسید (سرب اسید) و باتری یو پی اس نیکل کادمیوم

Self discharge یا خود دشارژی :

تفاوت های باتری یو پی اس سیلد لید اسید (سرب اسید) و باتری یو پی اس نیکل کادمیوم 2 : در صورتی که این 2 باتری ( باتری یو پی اس نیکل کادمیوم – باتری سرب اسیدی ) به مدار اتصال نیابند، بعد از گذشت مدت زمانی خوددشارژ یا self discharge می شوند.

خود دشارژی در باتری های یوپی اس نیکل کادمیوم به مراتب بیشتر از باتری های سرب ساید است. باتری های نیکل کادمیوم امکان دارد هنگام انبارش با توجه به مواد اولیه که در ساخت آن ها ( آلیاژ ) و دمای محیطی که باتری در آنجا نصب است به طور معمول روزی 1 درصد از ظرفیتاشان کم می شود.

این موارد باعث شده است تا باتری هنگام مصرف شارژ شود و باعث هدر رفت زمان و انرژی شود.

 

همچنین بخوانید : تعمیر باتری یو پی اس سرب اسید

 

درست است که دشارژ در باتری های نیکل چندین برابر بیشتر باتری های سرب اسید است ولی این باتری ها در صورت دشارژ کامل هم می تواندد انبارش کنند.

باتری های سرب اسید اگر به صورت مرتب شارژ نکنیم و بصورت شارژ سطح پائین نگهداری کنیم، باتری فاسد شده یا به اصطلاح سولفاته و عمر آن به شدت کم می شود.

 

تفاوت های باتری یو پی اس سیلد لید اسید (سرب اسید) و باتری یو پی اس نیکل کادمیوم 2

 

در هنگام دشارژ افت ولتاژ به چه نحوی است؟

در باتری های نیکل کادمیوم ولتاژ افت چندانی نمی کند و با وسیله تقریبی میتوان آن را نگه داشت ولی در باتری سرب اسید موقع discharge  ولتاژ همزمان کاهش می یابد.

 

پروسه ساخت باتری های اسیدی و نیکل کادمیوم

باتری های نیکل کادمیوم نسبت به باتری های سرب اسیدی از وزن بیشتر و همچنین از میزان بالای 30 درصد ذخیره انرژی بهره مند هستند.

باتری های سرب اسیدی روند تولید و ساخت آسان تری نسبت به باطری نیکل دارند و انرژی کمتری نسبت به باتری نیکل کادمیوم ذخیره می کنند.

وزن تقریبی باتری یو پی اس سرب اسید 50-30 wh/kg و وزن تقریبی باتری نیکل کادمیوم 80-45 wh/kg است. استفاده از باتری های نیکل با توجه به وزن و میزان ذخیره انرژی پیشنهاد می شود.

 

همچنین بخوانید : تفاوت های باتری یو پی اس سرب اسید و نیکل کادمیوم ( قسمت اول )

 

سرعت شارژ و آلایندگی برای محیط زیست

سرعت شارژ در باتری های سرب اسیدی در حالت معمولی بین 8 الی 10 ساعت است و زیر 4 ساعت اصولا توصیه نمی شود و سرعت شارژ در باتری های نیکل کادمیوم 1 ساعت است.

میزان آلایندگی محیط زیست در هر 2 نوع باتری با توجه به این که از سرب و کادمیوم تشکیل شده اند زیاد است. باتری اسیدی و کادمیوم از فلزاتی تشکیل شده اند که از خاصیت دیر ترکیبی تبیعیت می کنند.

اگر داخل این باتری ها را به درستی بازیافت نکنند به شدت به محیط سیب می زنند. مراحل بازیافت لاشه باتری کادمیوم بسیار سخت است و فلز کادمیوم به شدت سرطان زا می باشد.

 

پیک شارژ جریان در باتری اسیدی و کادمیوم چگونه است؟

در باتری های سرب اسیدی نباید بیش از 5 الی 7 برابر جریان نامی خود دشارژ کرد. ولی در باتری های نیکل کادمیوم باتری را میتوان تا 10 الی 20 برابر جریان خود دشارژ نمود.

ولتاژ نامی در باتری های اسیدی و کادمیوم با هم متفاوتند. ولتاژ هر سلول باتری سرب اسیدی 2 ولت است در حالی که ولتاژ هر سلول باتری نیکل کادمیوم 1.2 ولت است.

اگر بخواهیم باتری با توان 24 ولت را در نیکل تویلد کنیم باید 20 سلول باتری را در کنار هم سری کنیم ولی در سرب اسید تنها با 12 سلول می توان همین باتری را سری کرد.

 

 

مشاوره و استعلام بهترین قیمت از شرکت کیان صنعت ایرانیان

02177973811