06 آگوست

روش های تست باتری یو پی اس و عیب یابی باتری ها

جهت مشاوره یا خرید انواع یو پی اس ، باتری یو پی اس ، استابلایزر ، رک ، کابینت ، پی دی یو و یا تعمیر تخصصی یوپی اس و باتری با شماره 02177973810 تماس حاصل نمایید .

تست باتری یو پی اس

تست باتری یو پی اس : شرایط تست باتری یو پی اس با توجه به طراحی یو پی اس ها با هم متفاوت است. ولی در صورت کلی 2 روش برای تست باتری یو پی اس و عیب یابی آن ها وجود دارد که می توانید از این روش ها برای عیب یابی باتری های یو پی اس و هم چنین تست آن ها استفاده کنید.

 

روش اولیه برای تست باتری های یو پی اس

در مرحله اول به دلیل زیاد بودن تعداد باتری ها شاید نتوانیم باتری ها را از داخل یو پی اس خارج کنیم. در این شرایط باید تست را بدون جدا کردن باتری یو پی اس انجام دهید.

برای تست باتری در داخل یو پی اس باید جریان ورودی را قطع کرده و بارهای اصلی ( باتری ها را که احتمال زیاد فاسد شده اند ) آن را از مدار های یو پی اس جدا کنیم.

در این حالت ( قطع کامل بارهای اصلی و ورودی یو پی اس ) جریان برق مصرفی از سوی باتری ها پشتیبانی و تامین شده که با با استفاده از فرمول اندازه گیری زمان می توانید باتری ها را تست و عیب یابی کنید و شرایطش را بسنجید.

 

برای اینکه مقدار جریان مصرفی باتری یو پی اس را در حین قطع ورودی برای تست و عیب یابی و همچنین برای این که بدانید باتری های دستگاه ups چه مدت زمانی میتوانند در قطع برق پشتیبانی و برق دهی کنند از فرمول زیر میتوانید استفاده کنید.

 

بهره وری دستگاه یو پی اس * ( تعداد باتری یو پی اس * 12 / مقدار مصرف ups (بر حسب وات) ) = مقدار مصرف (جریان) باتری یو پی اس

 

تست باتری یو پی اس

 

روش ثانویه برای تست باتری های یو پی اس

دومین روش برای تست و عیب یابی در حالتی است که شکا بتوانید باتری ها را از یو پی اس جدا کنید.

بعد از جدا کردن باتری ها، آن ها را با استفاده از جریان و یک مصرف کننده dc میتوانید در حالت دشارژ، ولتاژ آن ها اندازه گیری بکنید و از سالم بودن و یا فاسد شدن باتری یو پی اس اطلاع پیدا کنید.

برای این کار باید 20 درصد بار باتری (جریان) را با استفاده از یک مصرف کننده (قطع کلی برق ورودی و استفاده از دستگاه تا شارژ 20 درصد کاهش پیدا کند) خالی کنید به گونه ی که ولتاژ باتری نباید از 11/4 ولت رد شود.

اگر ولتاژ از 11/4 ولت عبور کرد باید باتری را در نزدیکترین زمان ممکن تعویض نمائید.

 

برای مشاوره رایگان در زمینه خرید ، فروش و تعمیرات یو پی اس با کارشناسان فنی می توانید با شماره های تماس شرکت کیان صنعت ایرانیان تماس حاصل فرمائید.

 

 

مشاوره و استعلام بهترین قیمت از شرکت کیان صنعت ایرانیان

02177973811