22 اکتبر

سوالات رایج و متداول درباره یو پی اس

جهت مشاوره یا خرید انواع یو پی اس ، باتری یو پی اس ، استابلایزر ، رک ، کابینت ، پی دی یو و یا تعمیر تخصصی یوپی اس و باتری با شماره 02177973810 تماس حاصل نمایید .

سوالات رایج و متداول درباره یو پی اس

سوالات متداول کاربران در مورد یو پی اس

سوالات رایج و متداول درباره یو پی اس : دستگاه یو پی اس چیست؟ / اینورتر چیست؟ / وظایف اینورتر / تفاوت اصلی ups , inverter / کاربرد یو پی اس و اینورتر / انواع یو پی اس / انواع اینورتر /تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین

 

دستگاه یو پی اس چیست؟

یو پی اس یا ups منبع تغذیه بدون وقفه است که وظیفه ی آن ، این است در مواقع که برق ورودی یا شهری قطع می شود برق و انرژی لازم برای ادامه کار سیستم ها و … بدون ایجاد وقفه تامین کند و مانع از بهم ریختن کار سیستم ها و … و ( سوالات رایج و متداول درباره یو پی اس ) نفوذ نویز و همچنین اختلال در شبکه برق رسانی شود.

 

سوالات رایج و متداول درباره یو پی اس

 

منظور از اینورتر چیست؟

وظیفه اصلی اینورتر تبدیل جریان dc ( جریان مستقیم ) به ac ( جریان متناوب ) است که این کار توس سوئیچ ها ، ترانسفورماتورها و مدارهای کنترل انجام می شود.

 

تفاوت ups و inverter در چیست؟

اصلی ترین تفاوت یو پی اس و  inverter در زمان سوئیچ است. زمان سوئیچ یا تبدیل به زمانی گفته می شود که باتری برای سیستم پشتیبانی صرف می کنند که بعد از قطع برق از منابع تغذیه پشتیبانی گفته می شود.

اصولا این زمان در اینورتر ها بیشتر از یو پی اس است و یو پی اس ها نسبت به اینورتر کم تر است  که برای استفاده در دستگاه های مهم و حساس کاربرد بیشتری دارد.

یو پی اس ها دارای مدار های پیچیده هستند که دارای سرعت عمل بیشتر و بسیار بالا بوده و در مقابل اینورتر بسیار گران هستند.

 

یو پی اس و اینورتر مناسب چه دستگاهی هستند؟

یو پی اس برای دستگاه های حساس هم مانند کامپیوترها صنعتی، تجهیزات آزمایشگاهی، بیمارستانی، دندانپزشکی، دوربین های مدار بسته، پالایشگاه، صنایع گاز و پتروشیمی است و از اینورتر میتوان در وسایل غیر ضروری و غیر تخصصی نظیر ( سوالات رایج و متداول درباره یو پی اس ) کامپیوتر و دوربین های مدار بسته خانگی ، تلویزیون و لامپ های ال ای دی کوچک و … استفاده کرد.

 

انواع یو پی اس

  • یو پی اس آفلاین
  • یو پی اس آنلاین
  • یو پی اس لاین اینتراکتیو یا شبه سینوسی

 

انواع اینورتر

  • اینورتر خروجی مربعی
  • اینورتر خروجی سینوسی معمولی
  • اینورتر خروجی پله ای
  • اینورتر خروجی سینوسی خالص

 

سوالات رایج و متداول درباره یو پی اس

 

تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین در چیست؟

در یو پی اس آفلاین از مسیر by pass برای مصرف کننده انرژی انتقال داده می شود. یعنی برق شهری مستقیم به سیستم ها و وسایل مصرفی وصل می شود و اگر به هر دلیل قطع یا نویز در برق شهری باشد به صورت مسقیم وارد وسایل مصرف کننده می شود ولی با وجود این که در by pass ، ترانس گنجانده شده است تا حدودی افزایش و کاهش ولتاژ را جبران می کند.

عملکرد یو پی اس آنلاین ای چنین است که برق شهری ac بعد از انتقال به دستگاه یو پی اس توسط رکتیفایر تبدیل به برق dc یا متناوب می شود که این کار باعث می شود تا انرژی شارژر و اینورتر تامین گردد.

در مرحله بعدی اینورتر برق dc را مجددا تبدیل به برق ac یا شهری می کند و در خروجی ups برای استفاده مصرف کنندگان قرار می دهد.

مشاوره و استعلام بهترین قیمت از شرکت کیان صنعت ایرانیان

02177973811