24 آوریل

یو پی اس دوربین مدار بسته

جهت مشاوره یا خرید انواع یو پی اس ، باتری یو پی اس ، استابلایزر ، رک ، کابینت ، پی دی یو و یا تعمیر تخصصی یوپی اس و باتری با شماره 02177973810 تماس حاصل نمایید .

یو پی اس دوربین مدار بسته، یکی از ابزارهای حیاتی در حوزه امنیت و نظارت است. این سیستم‌ها با استفاده از دوربین‌های مدار بسته و فناوری یو پی اس، به ما امکان می‌دهند تا به طور زنده و آنلاین، به نظارت و کنترل محیط خود بپردازیم. در این مقاله به بررسی امکانات و خصوصیات یو پی اس دوربین مدار بسته می‌پردازیم و راهنمایی‌هایی برای خرید بهترین مدل را ارائه خواهیم داد.

یو پی اس برای سیستم دوربین مداربسته

امروزه استفاده از یو پی اس دوربین مداربسته در اکثر مکان های عمومی، شرکت ها، فروشگاه ها و حتی منازل شخصی به منظور پیشگیری از وقوع سرقت بسیار رواج یافته است.

این سیستم حفاظتی نیازمند اتصال به برق است. کارایی آن وابسته به حفظ اتصال آن به برق دائم است. چرا که تنها زمان کوتاهی قطعی برق می تواند منجر به وقفه در ضبط و به خطر افتادن امنیت مکان مورد نظر در آن بازه زمانی گردد.

بدین جهت استفاده از یو پی اس (UPS) برای حفظ اتصال این دستگاه ها به برق امری ضروری به شمار می رود. با توجه به تنوع سیستم های یو پی اس موجود متناسب با این ابزار، باید در انتخاب بسیار دقت نمود.

ups برای دوربین مداربسته

یو پی اس دوربین مدار بسته یکی از اجزای اصلی سیستم های مدار بسته استفاده از یو پی اس در محل نصب و محل قرار گیری دوربین است.

یکی از نکات مهم استفاده از ups در سیستم های مدار بسته و سیستم های حفاظتی انتخاب یو پی اس مناسب و کارا است تا نیاز های ما را برطرف کند و بسته به تعداد دوربین ها و دستگاه های ضبط کننده یا DVR و همچنین میزان تغذیه انرژی در ساعات مختلف متفاوت است.

بعضی از افرادی که در حوزه دوربین مدار بسته فعالیت می کنند اغلب اینورتر به جای یو پی اس پیشنهاد می دهند.

اهمیت استفاده از یو پی اس دوربین مدار بسته

در دنیای پرتلاطم امروزی، امنیت و حفاظت از خانه، محل کسب و کار و ممتلکات شخصی بسیار اهمیت زیادی دارد. یکی از راه‌های موثر و پیشرفته برای محافظت از این ممتلکات، استفاده از دوربین‌های مدار بسته یا CCTV است. اما آیا فقط نصب کردن دوربین‌های مدار بسته کافی است؟ جواب خیر است. استفاده از یو پی اس دوربین مدار بسته، به شما امکان می‌دهد تا از عملکرد بهتر و اثربخش‌تری برخوردار شوید. در این مقاله، به اهمیت استفاده از یو پی اس در سیستم دوربین مدار بسته می‌پردازیم و فواید آن را بررسی می‌کنیم.

حفاظت و امنیت خانه و محیط کار

با استفاده از یو پی اس دوربین مدار بسته، شما قادر خواهید بود تا خانه یا محل کار خود را به صورت مداوم نظارت کنید. این سیستم‌ها امکان ضبط تصاویر و ویدئوهایی از رویدادهای مختلف را فراهم می‌کنند، که در صورت وقوع حوادث مانند سرقت یا تخریب، به شما اطلاع می‌دهند و امکان تشخیص و شناسایی متجاوزان را به شما می‌دهند.

راحتی و سهولت در استفاده

یو پی اس دوربین مدار بسته با رابط کاربری ساده و آسان به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی نظارت خود را مدیریت کنید. از طریق تلفن همراه یا رایانه شخصی، می‌توانید به صورت زنده تصاویر دوربین را ببینید.

کاربرد یو پی اس در دوربین مداربسته چیست؟

UPS دستگاهی است که به عنوان یک منبع برق پشتیبان برای تامین برق اضطراری عمل می کند. چنانچه به صورت مرتب قطعی برق در ساختمان اتفاق بیافتد ممکن است بر اثر خاموش شدن دوربین ها بسیاری از تصاویر مهم که از رویدادهای روزانه گرفته شده از بین رفته و کارایی سیستم مداربسته شما کاهش یابد.

وجود دستگاه UPS در دوربین مداربسته می تواند تا حد زیادی در حل این مسئله کمک کننده باشد. یک دستگاه UPS انرژی الکتریکی را به اندازه کافی برای دستگاه های که با برق کار می کنند، در هنگام قطعی فراهم می کند تا به خوبی به کار خود ادامه دهند.

دستگاه UPS در واقع حاوی یک باتری یو پی اس است که با برق شارژ شده و در هنگام قطعی یا نوسان برق فعال می شود و انرژی الکتریکی لازم برای دستگاه ها را فراهم می کند. وجود دستگاه UPS در محل مزایای بسیاری برای سیستم مداربسته شما می تواند داشته باشد.

یوپی اس دوربین مداربسته

یکی از مهم ترین مزیت های که سیستم یو پی اس برای دوربین های مداربسته دارد این است که علاوه بر اینکه میزان امنیت ساختمان، فروشگاه ها و مراکز عمومی را بالا می برد از این سیستم می تواند برای سایر وسایل الکتریکی هم استفاده کرد.

برای مثال اگر در حال استفاده از کامپیوتر هستید هنگامی که برق دچار قطعی یا نوسان می گردد زمان کافی برای ادامه کار و ذخیره اطلاعات برای شما فراهم است. یکی دیگر از مزیت وجود دستگاه UPS در یک سیستم با چندین دوربین هایک ویژن این است که هیچگونه تصویری را در صورت قطعی یا نوسان برق از دست نمی دهید.

آیا یو پی اس سیستم دزد گیر را روشن می کند؟

آیا یو پی اس سیستم هشدار و امنیت ما را فعال و کارآمد می کند؟ بله. هنگامی که سیستم امنیتی و سیستم اعلام حریق خود را به واحد یو پی اس متصل می کنید، آن را تامین برق کافی برای دستگاه در حالت خاموش شدن، خاموشی، افزایش یا افزایش فشار فراهم می کند.

بنابراین، حتی زمانی که چراغ ها خارج می شوند و یک نفوذ گر تصمیم به بازدید از منزل شما می کند، مفهوم غلطی را که با پوشش تاریکی در موفقیت آنها موفقیت آمیز است، در اختیار شما قرار می دهد، می توانید آنها را با استفاده از دستگاه CCTV مشخص کنید. و اگر آنها موفق به لغزش در دوربین شوند، زنگ هشدار سد راه اندازی خواهد شد و به پلیس اطلاع می دهد که عمل کند.

مشخصات یو پی اس دوربین مداربسته

پیش تر عنوان کردیم که استفاده از یوپی اس دوربین مداربسته چقدر دارای اهمیت می باشد حال می خواهیم برخی از مشخصات یو پی اس مخصوص دوربین های مدار بسته را به شما معرفی کنیم.

  • یو پی اس مورد استفاده در دوربین های مدار بسته باید دارای قدرت ۳۰۰ وات باشند تا بتوانند باتری UPS دوربین های مدار بسته را برای مدت زمان حداقل ۴ ساعت ذخیره کنند.
  • یو پی اس دوربین های مدار بسته باید دارای عمر طولانی باشند.
  • ابعاد یو پی اس دوربین های مدار بسته باید کوچک باشد. تا برای مخفی کردن در دوربین فضای کمتر و کوچکتری را اشغال کنند.
  • سیستم یو پی اس مورد استفاده در دوربین های مدار بسته باید ضد سرقت باشند.
  • اتصال راحت و تجهیز آسان به تمام سیستم ها از دیگر مشخصات یو پی اس های دوربین مدار بسته است.

انتخاب یو پی اس مناسب برای دوربین های امنیتی

ابتدا با انواع سیستم های UPS آشنا باشیم، از این رو بطور مختصر در این مورد توضیح می دهیم. همان طور که میدانید، UPS یا دستگاه برق اضطراری وظیفه تامین برق مورد نیاز یک سیستم مدار بسته، هنگام قطعی برق را دارد.

یو پی اس ها به طور کلی دو نوع آفلاین ( Offline ) و آنلاین ( Online )، تقسیم می شوند. یو پی اس آفلاین پس از قطع برق وارد مدار می شود و این زمان تاخیر می تواند عملکرد سیستم دوربین مدار بسته را مختل کند از این رو استفاده از یو پی اس آفلاین در حوزه مدار بسته توصیه نمی شود.

در یو پی اس آنلاین، دستگاه برق اضطراری دوربین مداربسته هموار در مدار است و برق اصلاح شده به دوربین و DVR یا NVR ارائه می کند. بهترین انتخاب برای دوربین های امنیتی شاید یو پی اس های آنلاین با باتری دوبل 12 ولتی باشد.

تعداد UPS را به اینصورت انتخاب کنید که به ازای هر 3 دوربین و دی وی آر مربوطه یک یو پی اس 2000 ولت آمپر را بکار بگیرید و به ازای هر دوربین اضافه تر 500 وات به آن اضافه کنید. البته این برای مدت ذخیره 4 ساعت است که تا 8 ساعت نیز میتوانید استفاده کنید.

نکته: البته به دلیل عدم حساسیت این دستگاه ها در سیستم های ضبط تصویر، دوربین های مدار بسته، مانیتور ها، دزد گیر ها، درب های اتوماتیک و سایر مصارف شکل موج شبه سینوسی موجود در یو پی اس های Sine Wave/ Line Interactive آن ها را به بهترین انتخاب تبدیل کرده است.

یوپی اس دوربین مداربسته

باتری یو پی اس دوربین مداربسته

از آنجا که اغلب یوپی اس دوربین مداربسته از باتری 12 ولت به عنوان باتری اضطراری دوربین مداربسته استفاده می کنند. بین 1 تا 4 ساعت امکان برق دهی به دوربین ها وجود دارد.

دوربین ها و سیستم DVR مربوطه معمولا برق با کیفیت خیلی بالا لازم ندارند. ضمن اینکه خود DVR ها یک استابلایزر درونی دارند.

بنابراین استفاده از یک یو پی اس تک باتری برای دو یا سه دوربین کافی است. توان مصرفی دوربین ها معمولا 40 وات و توان مصرفی دی وی آر 100 وات است.

در صورت استفاده از بیش از این تعداد. بهتر است از یو پی اس دو باتری و یا یک یو پی اس توان بالاتر استفاده شود.

در صورت استفاده از دوربین ها در ادارات و سازمانها، یک یو پی اس برای چندین دوربین توصیه نمی شود. در ضمن توان یو پی اس برای دوربین باید حداقل 1.5 تا دو برابر توان مصرفی پیش بینی شده است.

نحوه محاسبه یو پی اس برای دوربین

اما برای اینکه حتی پس از قطع برق هم بتوانیم یک سامانه مدار بسته پویا داشته باشیم، باید از یو پی اس مناسب استفاده کنیم. یکی از موارد مهم محاسبه ظرفیت یو پی اس می باشد.

یو پی اس ها با توان های مختلفی تولید می شود. معمولا توان آنها با واحد ولت آمپر (VA) نشان داده می شود. رنج های متداول در بازار به شرح زیر است:

600VA – 1KVA – 1. 5KVA – 2KVA – 3KVA – 5KVA – 6KVA – 10KVA – 15KVA – 20KVA

محاسبه توان مورد نیاز ups مدار بسته

یکی از موارد مهم در سیستم دوربین مدار بسته استفاده از سیستم برق اضطراری (UPS) است. نکته ی مهم در این راه نحوه محاسبه توان یو پی اس برای دوربین مداربسته می باشد.

توان یو پی اس از جمع توان کلیه تجهیزاتی که قرار است آنها را روشن نگه دارد، به دست می آید.

به خاطر داشته باشید که معمولا 25% از توان هر یوپی اس دوربین مداربسته روشن نگه می دارد. و تغذیه خود دستگاه یو پی اس می شود. واحد محاسبه توان یو پی اس کیلو ولت آمپر یا KVA می باشد.

یوپی اس دوربین مداربسته

چند نکته را به خاطر داشته باشید :

  • معمولا توان هر دوربین مدار بسته حدود 12 وات است
  • توان هر دستگاه DVR یاNVR حدود 70 وات است
  • توان هر سوئیچ در برگه مشخصات فنی آن نوشته شده است
  • توان هر مانیتور حدود 100 وات است

توجه : در صورتی که دوربین مدار بسته شما مجهز به تراشه تصویر ccd باشد. مصرف انرژی که استفاده می کند به مراتب بالاتر می رود که با انتخاب ups مرتبط است.

محاسبه مدت زمان برق دهی UPS دوربین مدار بسته

برای محاسبه تعداد ساعتی که یو پی اس می تواند سیستم را روشن نگه دارد. نیز باید تعداد باتری های مختلفی را جهت تغذیه و ذخیره انرژی یو پی اس استفاده کرد.

میزان آمپر و تعداد باتری ها در یک سیستم برق اضطراری از فرمول زیر محاسبه می شود :

تعداد باتری × ولتاژ باتری/توان مصرفی × تعداد ساعت های بکاپ = آمپر ساعت باتری در سیستم برق اضطراری

یو پی اس CCTV برای 4 دوربین مداربسته

برای 4 دوربین مداربسته، دستگاه DVR و تجهیزات جانبی آن مانند منبع تغذیه، 50 وات توان نیاز خواهد داشت. برای تامین این توان حداقل باید از یک یو پی اس دوربین مداربسته با توان 600VA استفاده کنید.

یک یو پی اس 600VA با باتری 7آمپر/ساعت حدود 40 دقیقه می تواند سیستم مداربسته شما را روشن نگه دارد. باتری 9آمپر/ساعت همین زمان را به حدود 1 ساعت می رساند. با دو باتری 7آمپر/ساعت شما حدود 1 ساعت و 40 دقیقه سیستم را به صورت فعال تغذیه خواهید کرد.

همچنین برای جلوگیری از نوسان برق شهر می توان از استابلایزر بهره برد. استابلایزر به دو دسته استابلایزر تک فاز و استابلایزر سه فاز تقسیم می شوند. برخی به آنها محافظ ولتاژ و یا ترانس برق نیز می گویند.

UPS برای 8 دوربین مداربسته

برای 8 دوربین مداربسته، دستگاه DVR و تجهیزات جانبی باید حداقل از یک UPS با توان 1000VA استفاده کنید.

یک UPS 1000VA یو پی اس با دو باتری 7آمپر/ساعت میتواند تجهیزات شما را برای 1 ساعت روشن نگه دارد. در صورتی که 2 باتری 9آمپر/ساعت افزایش دهید، این زمان به 1 ساعت و 20 دقیقه می رسد. این زمان برای سه باتری 9 آمپر/ساعت به 2 ساعت خواهد رسید.

دستگاه ups برای 16 دوربین مداربسته

برای 16 دوربین مدار بسته، دستگاه DVR و تجهیزات جانبی باید حداقل از یک UPS با توان 1000VA استفاده کنید. یک UPS 1000VA یو پی اس با دو باتری 7آمپر/ساعت میتواند تجهیزات شما را برای 30 دقیقه روشن نگه دارد.

در صورتی که باتری را تا 2 باتری 9 امپر/ساعت افزایش دهید این زمان به 40 دقیقه می رسد. این زمان برای سه باتری 9 آمپر/ساعت به 1 ساعت خواهد رسید.

مشاوره و استعلام بهترین قیمت از شرکت کیان صنعت ایرانیان

02177973811