نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه یا PM
سرویس نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه (PM) مجموعه فعالیتها و روشهای منظم و دوره ای است که به منظور بررسی وضعیت موجود , به روزرسانی و حفظ تجهیزات درشرایط مطلوب انجام میشود . به نحوی که افزایش بهره وری و کاهش فرسایش تجهیزات و در نتیجه کاهش هزینه های سنگین خرید و تعمیرات قطعه برای مجموعه به حداقل برسد.
اهداف شرکت یو پی اس کیان صنعت ایرانیان از PM
- بیشینه کردن دوره عمر مفید دستگاهها و تجهیزات اعم از یو پی اس و باتری
- بیشینه کردن قابلیت اطمینان دستگاههای یو پی اس و تجهیزات
- بیشینه کردن کارایی کل تجهیزات
- کمینه کردن تعمیرات اتفاقی دستگاه ها و ماشين آلات
- تحت کنترل درآوردن توقفات و جلوگیری از خرابی های عظیم به دلیل بروز یک اشکال جزیی و کم نمودن تعداد دفعات از کار افتادن تجهیزات
- تحت کنترل درآوردن موجودی قطعات یدکی در انبار و ایجاد نظم و استاندارد کردن امور مربوطه
- کاهش هزینه های تعمیرات تکراری و متوالی و در نتیجه استفاده بهتر از قطعات یدکی
- افزایش کیفیت راهبری و جلوگیری از فراموشی برخی از تعمیرات در زمان توقف
- زمان سنجی و روش سنجی فعالیتهای تعمیری و تولیدی و در نتیجه بالابردن بهره وری
مراحل انجام PM برای تجهیزات مرکز داده و حساس
- شناسایی سیستمها اعم از قطعات و تهیه یک شناسنامه برای دستگاههای یو پی اس و باتری
- باد گرفتن دستگاه یو پی اس بطوریکه تمامی گرد و خاک درون دستگاه یو پی اس زدوده شود.
- استفاده از اسپری های مخصوص برای تمیزکردن درگاه های حساس دستگاه یو پی اس بر روی قطعات الکترونیکی دستگاه یو پی اس
- تمیز کردن بدنه دستگاه یو پی اس از بیرون و داخل
- روشن کردن دستگاه یوپی اس و مطمئن شدن ازسلامت دستگاه توسط تست Smart Start
- درصورت شناسایی خرابی ارجاع آن جهت تعمیر و تعویض قطعه خراب با سالم
- راه اندازی مجدد دستگاه یو پی اس و تحویل آن به مشتری