شارژر باتری صنعتی چیست؟

شارژر باتری وسیله‌ای است جهت تزریق انرژی درون باتری‌های قابل شارژ که این کار از طریق تزریق جریان الکتریکی به درون باتری انجام می‌شود. جریان شارژر به عواملی مانند تکنولوژی ساخت و حجم (AH) باتری مورد نظر وابسته است.

شارژرهای صنعتی بر اساس دو ویژگی جریان و ولتاژ DC خروجی تعریف می‌شوند، طبق این دو مشخصه توان خروجی شارژرها مشخص می‌شود، که شامل شارژرهای با توان کم و با توان زیاد هستند. در حقیقت همه شارژرهای با توان کم، برق ورودی آن‌ها تک فاز و برای شارژرهای با توان زیاد برق ورودی آن‌ها سه فاز است؛ در نتیجه قیمت شارژر صنعتی باطری با یکدیگر متفاوت است.

از نظر طراحی و ساخت نیز شارژرها در دو دسته دارای ترانس (با کنترل تریستوری) و بدون ترانس (با کنترل سوئیچینگ) طبقه‌بندی می‌شوند.

در باتری شارژرهای صنعتی، جریان شارژ به تکنولوژی ساخت و حجم باتری مورد نظر جهت شارژ وابسته است. به عنوان نمونه برای مقایسه جریان شارژ در خودرو و تلفن همراه به این مثال توجه کنید؛ جریانی که جهت شارژ یک باتری ۱۲ ولت خودرو استفاده می‌شود با جریان مورد نیاز برای شارژ باتری موبایل کاملا متفاوت است.

مشخصات فنی

ورودی AC

  • ولتاژ :
    (1ph‏): 220v ± 10% , 230v ± 10% , 240v ± 10%

(3ph‏): 380v ± 10% , 400v ± 10% , 440v ± 10%

  • فرکانس :
    50Hz ± 5%

60Hz ± 5% (در صورت سفارش)

 

خروجی DC

  • ولتاژ :۱۲ ، ۲۴ ، ۴۸ ، ۱۱۰ و ۲۲۰ ولت
    (به جز رنج های متداول فوق در صورت سفارش ولتاژهای دیگر نیز عرضه خواهد شد.)
  • جریان : ۱۰ تا ۱۰۰۰ آمپر
  • رگولاسیون : حداکثر رگولاسیون ولتاژو جریان خروجی : ۱٪
  • ضربان (رایپل) : ضربان شکل موج خروجی : حداکثر ۱٪ (در صورت سفارش مقادیر کمتر نیز امکان پذیر است.)

 


شرکت کیان صنعت ایرانیان ارائه دهنده انواع یو پی اس (یو پی اس صنعتی ، یوپی اس خانگی ، یو پی اس اداری)، استابلایزر و انواع باتری یو پی اس می باشد. برای اطلاع بیشتر در ارتباط با خرید یو پی اس، نگهداری از یو پی اس و همین طور نگهداری از باطری یو پی اس و مشاوره می توانید از صفحات مربوطه بازدید نمایید یا با شماره ۰۲۱۷۷۹۴۳۵۷۳ در تهران تماس حاصل فرمایید.

footbg
بالای صفحه