05 دسامبر

دستگاه یو پی اس

جهت مشاوره یا خرید انواع یو پی اس ، باتری یو پی اس ، استابلایزر ، رک ، کابینت ، پی دی یو و یا تعمیر تخصصی یوپی اس و باتری با شماره 02177973810 تماس حاصل نمایید .

 دستگاه یو پی اس

یو پی اس چیست؟

دستگاه یو پی اس (ups) یا همان منبع ذخیره دائمی برق که به آن دستگاه برق اضطراری و منبع برق اضطراری نیز گفته می شود در واقع یک دستگاه الکترونیکی بسیار کارآمد است، از این دستگاه جهت تامین مداوم برق در زمان قطع برق و یا نوسانات ناگهانی ولتاژ و برق استفاده می گردد.

انواع یو پی اس

یو پی اس آفلاین

برق مورد نیاز خود در ورودی را از طریق جریان الکتریکی شهری دریافت می کند و به طور مستقیم، بار های خروجی را تغذیه می نماید. در یو پی اس های آفلاین، قسمتی از جریان برق ورودی صرف شارژ باتری می شود. در یک یو پی اس آماده به کار، بار مستقیما توسط برق ورودی تغذیه می شود و مدار برق پشتیبان فقط زمانی فراخوانی می شود که برق شهری قطع شده باشد.

یو پی اس لاین اینتر اکتیو

وظیفه این یو پی اس این است که خروجی AC بدون اعوجاج ورودی را تامین نماید یعنی زمان های عادی ورودی را از طریق حالت بایپس به ترانسفورماتور انتقال داده که در این وضعیت ترانسفورماتور حکم شارژر را دارد.

یو پی اس آنلاین

با تصحیح ولتاژ ورودی یا تثبیت ورودی از نویز، خروجی صحیح را به بار مصرفی منتقل نماید که خروجی توسط این یو پی اس ها تامین گردد. همان طور که در مطالب قبل هم عنوان شد، بایپس حالتی است که در زمان رخداد نقص فنی و یا افزایش دما به بیش از حد مجاز، فعال می شود و اصطلاحا یو پی اس به این مود یا حالت می رود.

خرید دستگاه یو پی اس (ups)

امروزه کمتر سازمان یا شرکتی را بدون یو پی اس میبینید ، کمتر خانه ای بدون یوپی اس است. (البته برای مجتمع های بزرگ که برق آسانسور و سیستم های امنیتی نباید قطع شود) کمتر دفتر کاری خالی از یک عدد یو پی اس های 1500 ولت آمپری زیبا و کارآمد است.

همه یوپی اس ها دارای بخشهای به شرح، یکسو کننده و ترانس کاهنده ورودی، باتری قابل شارژ برای ذخیره برق، مدار یا بورد کنترلی و نویز گیری، اینورتر و کلیدهای رله و البته کلیدهای ایمنی فیوز و پورت های خروجی و فن خنک کننده و نمایشگر وضعیت برق باتری و شارژ باقی مانده و وضعیت شارژ-تخلیه باتری یو پی اس است. مدارهای اغلب یوپی اس های امروزی آنلاین است تا بهترین حفاظت را ارائه دهد.

قیمت یوپی اس برای مصارف عادی

برای مصارف عادی که شاید نیمی از مصارف را تشکیل میدهد، یو پی اس های 500 تا 2000 ولت آمپر بیشترین استفاده را دارند و قیمت آنها از متغیر است که 3 تا 5 سال دوام دارند و معمولا تا 2 ساعت میتوانند برق لوازم مصرفی را تامین کنند.

مزایای استفاده از UPS

تداوم

با انتخاب دستگاه یو پی اس مناسب، دیگر هیچ قطعی یکباره و اختلالی را در تجهیزات حیاتی سیستم ها از تجهیزات سرور گرفته تا خطوط تولید کارخانه، تجربه نخواهید کرد.

یکنواختی

قطعات الکترونیکی نصب شده بر روی یک UPS آنلاین به طور هوشمند به این منبع تغذیه اطلاع می دهند که چه زمانی احتیاج به اتصال و تامین نیرو دارد، تا در صورت لزوم برق متناوب مورد نیاز را تامین کند.

حفاظت از تجهیزات

یک دستگاه UPS بسته به طراحی آن، قادر است در مقابل تمام اتفاقات الکتریسیته، نوسانات، وقفه ها، افت ها و خرابی ها از سیستم ها و تجهیزات محافظت کند. چون تمامی این موارد را به سرعت تشخیص می دهد و قبل از این که ناهنجاری ها باعث آسیب به سیستم شوند، از برق شهری با خروجی ناپایدار، به UPS با خروجی پایدار سوئیچ می کند.

فیلتر جریان برق

یک UPS لاین اینتر اکتیو مانند یک فیلتر با پالایش برق در هنگام ورود به UPS و تنظیم خروجی آن به صورتی که باعث عملکرد تمیز، ثابت و بدون نویز سیستم های داخلی شود، عمل می کند.

نصب آسان

نصب یک منبع تغذیه بدون وقفه، فرآیند آسانی است که احتیاج به فضای خیلی زیادی هم ندارد. UPS ها معمولا دارای چندین پورت هستند که از دستگاه های مختلف پشتیبانی می کنند و اتصال دستگاه های جدید به آن خیلی دشوار نیست.

قابلیت اطمینان

داشتن دستگاه یو پی اس در هنگام قطعی برق تضمین می کند که در صورت قطع برق، منبع تغذیه فوری وجود دارد و احتیاجی به مداخله دستی نیست، چرا که باتری های متصل شده به سیستم UPS در زمان اتصال به جریان برق کاملا شارژ می شوند.

سازگاری

زمانی که یو پی اس به یک سیستم متصل می شود، می تواند به عنوان یک منبع تغذیه مداوم عمل کند، به طوری که برای فعالیت های معمولی قادر به تامین جریان برق برای چند ساعت خواهد بود.

آماده به کار بودن

یک UPS دارای انرژی کافی برای تبدیل شدن به یک منبع پشتیبان در زمان وقفه های کوتاه و زمان اتصال می باشد.

خروجی پایدار

باعث بهبود کیفیت برق ساختمان ها، تجهیزات الکترونیک و سایر صنایع پیشرفته می شود.

همپوشانی

بسیاری از یو پی اس ها قابلیت تعامل با تجهیزات تصحیح کننده ضریب توان را دارند.

دو وظيفه اساسی یو پی اس

1. اصلاح برق با كيفيت مناسب

وظيفه اول یو پی اس در واقع اصلاحاتی است كه ناشی از اعوجاج يا nois , ولتاژهای اضافی يا Surges و كاهش ولتاژ يا Sags مي باشد. در مطالعاتی كه توسط شركت IBM صورت گرفته است.

كامپيوترهای شخصي در USA در هر ماه بطور متوسط 128 بار تحت تأثير مشكلات ناشی از برق شهر بوده اند كه اين مشكلات در طيف وسيعی ولتاژهای اضافی (Surges) و يا ولتاژهای لحظه ای (Spikes) كه مي توانند به سخت افزار سيستم خسارت وارد نمايند و كاهش های لحظه ای ولتاژ (Sags) و قطع برق كه مي تواند به داده هاي سيستم خسارت وارد آوردند می گردند.

2. پشتيبانی كننده منبع برق در زمان قطع برق

در وظيفه دوم یو پی اس بايد بعنوان پشتيباني كننده منبع برق در زمان خاموشی انجام وظیفه نماید. از آنجا كه در مقاطع زمانی مختلف در كشور مشكلات قطع برق در مقابل آلودگيهاي موجود در شبكه نقش عمده تري را داشتند, اين تصور نادرست بوجود آمده است كه یو پی اس منحصرا” در نبود برق شهر بايد مورد استفاده قرار گيرد.

بهر حال امروزه سيستمهاي كامپيوتري در كشور نقشي فراتر از يك واژه پرداز در شركت يا سازمان را ايفاء مي نمايند و به سمت سيستمهاي on-line تغيير جهت داده اند و در اينحال قطع برق براي لحظاتي كوتاه نيز به ضرر این سيستمها مي باشد و ضرورت استفاده از یو پی اسUPSرا دو چندان مي نمايد.

عوامل موثر در خرید و استفاده از UPS

قیمت خرید یو پی اس

UPS ها دارای قطعات و تجهیزات مختلفی هستند که روی قیمت و هزینه های خرید یو پی اس، تاثیر می گذارد. از جمله این تجهیزات باتری ها هستند که بخش عمده ای از هزینه های مربوط به UPS ها را شامل می شوند و بسته به کیفیت و برند آنها، می توانند دارای قیمت های بالا و یا متوسط باشند.

تعمیر و نگهداری UPS

استفاده از یک سیستم منبع تغذیه بدون وقفه نیز به علت موارد مربوط به تعمیر و نگهداری از آن، ملاحظات زیادی را به همراه دارد. همچنین بهتر است برای بهبود عملکرد UPS و مراقبت از تجهیزات آن، سیستم تهویه مطبوع مناسبی در محیط قرار داده شود تا از گرم شدن بیش از حد سیستم UPS و خرابی قطعات آن جلوگیری شود.

میزان مصرف برق UPS

همواره مصرف برق یک سیستم UPS از بسیاری از سیستم های مستقل متصل به برق بیشتر بوده است. دلیل این مصرف بالا هم به تکمیل ظرفیت شارژ باتری و آماده کار بودن UPS مربوط می شود.

عدم تامین جریان برق به مدت طولانی:

اگر شما در شرایطی فعالیت می کنید که قطعی و خاموشی برق در ساعت های طولانی اتفاق می افتد، نباید انتظار داشته باشید که UPS بتواند در تمام ساعات این قطعی برق، از تجهیزات شما پشتیبانی کند.چرا که ظرفیت باتری های استفاده شده در UPS ها محدود است و استفاده مکرر از آن می تواند موجب کوتاه شدن عمر باتری و دستگاه شود.

مشاوره و استعلام بهترین قیمت از شرکت کیان صنعت ایرانیان

02177973811
footbg
بالای صفحه