20 ژوئن

انواع سیستم های برق اضطراری UPS

جهت مشاوره یا خرید انواع یو پی اس ، باتری یو پی اس ، استابلایزر ، رک ، کابینت ، پی دی یو و یا تعمیر تخصصی یوپی اس و باتری با شماره 02177973810 تماس حاصل نمایید .

انواع یو پی اس ups

انواع یو پی اس ups : برای کاهش خطر اعوجاج در منبع تغذیه ، یک سیستم UPS اغلب در شبکه های الکتریکی گنجانیده شده است مورد استفاده قرار میگیرد. UPS ، یو پی اس به معنای منبع تغذیه بدون وقفه است.

تداخل منبع برق می تواند به اشکال مختلفی از جمله افت فشار و افزایش ولتاژ ، هارمونیک یا سنبله ولتاژ ایجاد شود. 

این اختلالات می تواند صدمات جدی به تجهیزات الکتریکی حساس بخصوص در مراحل حساس پردازش یا تولید یک عملیات وارد کند.

تولید کنندگان منبع تغذیه الکترونیکی جریان قابل اعتماد و با کیفیت بالا را برای تجهیزات حساس به بار الکتریکی فراهم می کنند و معمولاً در برنامه های صنعتی ، تجهیزات پزشکی ، تجهیزات اضطراری ، ارتباطات از راه دور و سیستم های داده رایانه ای یافت می شوند.

یک سیستم UPS می تواند ابزاری مفید برای اطمینان از عملکرد مناسب منبع تغذیه باشد.

 

انواع مختلف یو پی اس UPS

  • یو پی اس های صنعتی

برای استفاده در موقعیت های صنعتی / تولیدی ، مانند کارخانه ها و کارخانه ها.

  • یو پی اس پزشکی

سیستم های UPS پزشکی که در بیمارستان ها و مراکز پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند بسیار مهم هستند زیرا سیستم های پشتیبانی از زندگی و سایر تجهیزات مهم را پشتیبانی می کنند.

  • سیستم رایانه و ارتباطات

در مزارع سرور و سایتهای میزبانی وب ، همراه با شرکت های تلفن ، شرکت های رایانه ای / ارتباطی یو پی اس از رایج ترین سیستم های  شناخته شده ی است که در آنجا مورد استفاده قرار میگیرد.

  • سیستم های نظامی MIL-SPEC

سیستم های UPS درجه پیموده شده با کیفیت تحت مجوز MIL-SPEC تأیید می شوند. آنها در عملیات نظامی در سراسر جهان استفاده می شوند.

  • درجه حرارت بالا

همانطور که از نام این سیستم پیداست این سیستم ها مخصوصاً در شرایط دمای بالا مناسب هستند.

 

ویژگی های عملکرد UPS – ویژگی های منبع تغذیه

سیستم های UPS ممکن است در شرایطی که نوسانات برق یا قطع برق به طور مکرر اتفاق بیفتد ضروری باشد زیرا می توانند در صورت قطع برق منبع تغذیه پشتیبان را فراهم کنند که سیستم های حیاتی را عملیاتی کند. در شرایطی که دارای نوسانات کوتاه یا اختلال در ولتاژ است ، UPS می تواند قدرت ثابت را برای حفظ بارهای خود حفظ کند و در صورت بروز خرابی الکتریکی ، باعث می شود تا قدرت سیستم های ذخیره شده فعال شود تا بتوانند با اطمینان خاموش شوند. علاوه بر این ، سیستم های UPS اغلب می توانند خطر ناشی از اختلالات هارمونیک و گذرگاه های خط را کاهش دهند.

یک UPS کارآمد معمولاً شامل چندین ویژگی زیر است:

  • ولتاژ خروجی تنظیم شده با اعوجاج هارمونیک کم تحت تأثیر ولتاژ ورودی یا تغییرات بار
  • جریان ورودی با کاهش اعوجاج هارمونیک
  • درجه کم تداخل الکترومغناطیسی و صدای صوتی
  • حداقل زمان انتقال بین عملیات عادی و پشتیبان
  • قابلیت اطمینان و کارایی بالایی دارد
  • هزینه ، وزن و اندازه نسبتاً کم است

اگرچه اکثر سیستم های منبع تغذیه نمی توانند همه این ویژگی ها را به طور همزمان ارائه دهند ، اما معمولاً می توان یو پی اس را با مشخصات متناسب با نیاز برنامه پیدا کرد.

UPS آماده به کار

آماده به کار UPS ، همچنین به عنوان UPS خارج از خط یا خط ترجیح داده می شود ، به طور معمول شامل یک اینورتر AC / DC و DC / AC ، یک باتری ، یک سوئیچ استاتیک ، یک فیلتر عبور کم برای کاهش فرکانس سوئیچینگ از ولتاژ خروجی و یک سرکوبگر سیستم آماده به کار با تنظیم سوئیچ ورودی AC به عنوان منبع اصلی انرژی و در صورت قطع برق اولیه ، باتری و اینورتر را به عنوان منبع پشتیبان متناوب می کند.

اینورتر معمولاً در حالت آماده به کار باقی می ماند و تنها در صورت خرابی برق فعال می شود و سوئیچ انتقال به طور خودکار بار الکتریکی را به واحدهای پشتیبان تغییر می دهد.

این نوع سیستم UPS دارای درجه بالایی از راندمان ، اندازه کوچک و هزینه های نسبتاً کم است و این امر گزینه ای رایج برای محاسبات شخصی محسوب می شود.

آماده به کار Ferro UPS

آماده به کار Ferro UPS به ترانسفورماتور اشباع تخصصی و دارای چندین اتصال برق متکی است.

قدرت اولیه از ورودی AC جریان می یابد ، از طریق ترانسفورماتور و به سمت خروجی حرکت می کند. در صورت خرابی برق ، سوئیچ انتقال اینورتر را برای برداشتن بار خروجی فعال می کند. همانطور که در سیستم های UPS آماده به کار عادی ، اینورتر در حالت آماده به کار قرار دارد ، اما ترانسفورماتور تخصصی Ferro می تواند تا حدودی تنظیم ولتاژ و کنترل بر شکل موج خروجی را فراهم کند.

سیستم های آماده به کار Ferro به دلیل قابلیت اطمینان و ویژگی های فیلتر خط آنها مفید است ، با این وجود راندمان آنها در هنگام همراهی با انواع خاصی از ژنراتورها یا رایانه ها کاهش می یابد و خود ترانسفورماتور Ferro خطر تحریف ولتاژ و گرمای بیش از حد را به همراه دارد.

UPS تعاملی خط

در طراحی تعاملی خط ، باتری و اینورتر برق AC به طور دائم به خروجی UPS متصل می شوند و با کار کردن اینورتر به صورت معکوس می توان باتری را شارژ کرد در حالی که توان AC در سطح عادی تنظیم شده است.

در صورت قطع برق ، سوئیچ انتقال می تواند جریان الکتریکی را از باتری به خروجی سیستم تغییر دهد. از آنجا که اینورتر به طور مداوم به خروجی وصل می شود ، UPS فیلتر اضافی را فراهم می کند و خطر تعویض گذرا را کاهش می دهد.

یک ترانسفورماتور در حال تغییر شیر در UPS تعاملی خط گنجانده شده است ، و این به آن امکان می دهد تنظیم ولتاژ را فراهم کند که مانع از تغییر زودرس UPS به باتری شود.

بهره وری و قابلیت اطمینان بالا در طراحی تعاملی خط ، و همچنین اندازه نسبتا کم و هزینه کم آن ، آن را برای طیف وسیعی از برنامه های برق اضطراری مناسب می کند.

تبدیل مضاعف

سیستم های UPS تبدیل مضاعف معمولاً برای برنامه های ولتاژ بالاتر استفاده می شوند و از پیکربندی مشابه با واحدهای آماده به کار استفاده می کنند ، اما با یک مسیر قدرت اولیه متمرکز بر اینورتر هستند نه جریان اصلی AC.

این نوع سیستم UPS برای انتقال بین حالت ها تقریباً زمان نمی برد زیرا قطع برق AC ورودی سوئیچ انتقال را تحریک نمی کند.

در عوض ، ورودی AC باتری پشتیبان را شارژ می کند ، که به نوبه خود اینورتر خروجی را تأمین می کند. این پیکربندی منجر به عملکرد انرژی الکتریکی بسیار کارآمد می شود ، اما ممکن است باعث سایش طولانی مدت در قطعات شود و گهگاهی می تواند در سیم کشی برق یا ژنراتور آماده به کار اختلال ایجاد کند.

UPS تبدیل Delta

Delta Conversion افزودنی نسبتاً اخیر در صنعت منبع تغذیه بدون وقفه است و برای کاهش برخی از معایب ارائه شده توسط سیستم های تبدیل دوگانه معرفی شده است.

همانند طراحی دوگانه تبدیل ، UPS تبدیل دلتا دارای یک اینورتر است که به طور مداوم ولتاژ بار را تأمین می کند ، با این وجود قدرت را نیز برای خروجی اینورتر صادر می کند. در صورت قطع برق یا اعوجاج الکتریکی ، این یو پی اس به طور مشابه با یک واحد تبدیل مضاعف عمل می کند ، اما با تبدیل انرژی از ورودی به خروجی به جای دوچرخه سواری بین منبع تغذیه و باتری ، عملکرد انرژی کارآمدتری را فراهم می کند. با سیستم های ژنراتور سازگارتر است و باعث تولید گرمای کمتری و سایش قطعات می شود.

 

مشاوره و استعلام بهترین قیمت از شرکت کیان صنعت ایرانیان

02177973811