جلوگیری از مشکلات رایج برق

واحدهای منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) (همچنین به عنوان پشتیبان گیری باتری نیز شناخته می شوند) و محافظ های برق از کامپیوترها و سایر وسایل الکترونیکی حساس در برابر تغییرات ناگهانی برق استفاده می کنند. آنها نوعی بیمه برای تجهیزات مهم فراهم می کنند تا از آسیب دیدن اجزا جلوگیری می کنند و جریان الکتریکی را جریان می دهند.

بسته به موقعیت مکانی و فصل ، مشکلات برق می توانند جدی و احتمالی باشند. متداول ترین مشکلات برق ولتاژ بیش از حد است که به عنوان افزایش قدرت و افزایش ولتاژ شناخته می شود و ولتاژ بسیار کم که به آن برق زدگی و خاموشی گفته می شود.

جهش و یا نوسانات قدرت

جهش قدرت (power spike) ممکن است که چند میلی ثانیه طول می کشد. نوسانات برق بیشتر از 15 میلی ثانیه تا چند دقیقه طول می کشد. نوسانات ولتاژ (Surges) معمولاً هنگام روشن و خاموش شدن دستگاه های بزرگ الکتریکی یا به دلیل نقص سیم کشی یا مشکلات شبکه رخ می دهند. نوسانات ولتاژ (Surges ) کمتر تکرار می شوند و اغلب در اثر برخورد صاعقه در نزدیکی خطوط برق متصل به وجود می آیند.

محافظ های ولتاژ در برابر ولتاژ اضافی محافظت می کنند. محافظ های ولتاژ فای نت محافظت از خط داده ، فیلترهای نویز برای تداخل الکترومغناطیسی / تداخل فرکانس رادیویی (EMI / RFI) و پوسته های مقاوم در برابر ضربه را برای عمر طولانی ارائه می دهند. برای محافظت از رایانه ها و وسایل الکترونیکی پس از یک جهش یا افزایش شدید ، واریستور اکسید فلز (MOV) در یک محافظ ولتاژ تمام برق تجهیزات را خاموش می کند. این باعث می شود دستگاه ها بدون محافظت کار نکنند.

جلوگیری از مشکلات برق

نوسانات ، قطعی موقت و قطعی دائم

نوسانات (sags) و قطعی موقت (brownouts) برق هنگامی رخ می دهد که ولتاژ به زیر حد نرمال کاهش یابد. به عنوان مثال ، در ایران جریان اسمی خانوار 120 VAC است. نوسانات (sags) می تواند به اندازه یک چرخه کوتاه باشد (1/60 ثانیه) ، در حالی که قطعی موقت (brownouts) ممکن است چند دقیقه طول بکشد. قطعی دائم (Blackouts) می تواند منجر به آسیب به تجهیزات ، قطع سرویس و از بین رفتن اطلاعات شود.

یک سیستم UPS مانند ولتاژ محافظ در برابر ولتاژ اضافی محافظت می کند و در هنگام خاموشی یا خاموشی برق مداوم را تأمین می کند. مدل های دارای تنظیم ولتاژ خودکار (AVR) تغییرات جزئی ولتاژ ورودی را اصلاح می کنند. وقتی قدرت کمتری به زیر سطح قابل قبول می رسد ، یو پی اس برق را از باتری خود تأمین می کند تا بتوانید به کار خود ادامه دهید. در صورت خاموشی ، واحد UPS به اندازه کافی نیرو را تأمین می کند تا با خیال راحت تجهیزات شما را خاموش کند و از اتلاف اطلاعات یا آسیب دیدن تجهیزات جلوگیری کند.

ولتاژ برق
در پیک مصرف برق مراقب باشید !

نوسانات آب و هوایی در تابستان مثل وزش باد اغلب می تواند برق مصرفی را مختل کند. در عین حال ، استفاده زیاد از تهویه مطبوع تقاضا برای برق را افزایش می دهد. این امر تابستان را به زمان هوشمندی برای افزودن یا ارتقا حفاظت از برق تبدیل می کند.

یو پی اس های فای نت ، حفاظت از برق را برای کامپیوترهای رومیزی ، ایستگاه های کاری ، روترها ، مودم ها ، کنسول های بازی و تجهیزات سینمای خانگی تضمین می کنند. آنها با تنظیم ولتاژ خودکار (AVR) حفاظت از ولتاژ و پشتیبان گیری باتری را فراهم می کنند. هم اکنون هر واحد BRG برای داشتن آرامش خاطر بیشتر تحت پنج سال ضمانت محصول قرار دارد.

جهت مشاوره یا خرید انواع یو پی اس ، باتری یو پی اس ، استابلایزر ، رک ، کابینت ، پی دی یو و یا تعمیر تخصصی یوپی اس و باتری با شماره 02177973810 تماس حاصل نمایید .