18 مارس

سیگنال وضعیت باتری یو پی اس

جهت مشاوره یا خرید انواع یو پی اس ، باتری یو پی اس ، استابلایزر ، رک ، کابینت ، پی دی یو و یا تعمیر تخصصی یوپی اس و باتری با شماره 02177973810 تماس حاصل نمایید .

سیگنال وضعیت باتری یو پی اس ضعیف از منبع تغذیه‌ ی برق بدون وقفه

زمانی که در یک سیستم  باتری یو پی اس از یک سطح شارژ بخصوص فراتر می رود ، بدون هیچ گونه وقفه سیگنال منبع تغذیه وضعیت باتری یو پی اس ضعیف را خواهد فرستاد .

از منبع تغذیه‌ ی برق بدون وقفه سیگنال باتری یوپی اس ضعیف سبب می شود که اگر سیستم دچار شرایط زیر است برای اتلاف توان shutdown کنترلی را انجام دهد :

  1. اگر که بین محصول System i® و منبع تغذیه‌ی برق بدون وقفه در باتری یوپی اس یک ارتباط چهار سیمی را انتخاب نموده باشید .
  2. در باتری یو پی اس سیگنال نقص عملکرد  (utility fail) فعال باشد .

بلادرنگ Shutdown کنترلی شکل می گیرد . در صورتی که بر روی توان کمکی (utility power) سیستم عمل نماید و باتری ups ضعیف را  منبع تغذیه‌ ی برق بدون وقفه سیگنالارسال کند ، سیستم روشن خواهد ماند و در این هنگام پیغام CPI0964 را می فرستد . در صورتی که توان کمکی در این هنگام از دست برود سیستم سریعا مکانیسم shutdown را آغاز می نماید .

به دلیل اینکه منبع تغذیه‌ ی برق بدون وقفه سیگنال باتری یو پی اس ضعیف را ارسال نماید و توسط کارخانه زمان از پیش تر معمول و تعیین شده است حدود 2 دقیقه از زمان اجرا باقی مانده است . در برخی از مدل های منبع های تغذیه برق بدون وقفه یک سری تنظیماتی را دارا می باشند که در آن هنگام زمان را بتوان تغییر دارد .

بهتر است شما آن را برای زمانی تنظیم کنید که سیستم شما تا هنگامی که shutdown کنترلی اتلاف توان را انجام می دهد  ، صرف می کنید .

فکر نکنید که به واسطه کارخانه ups سیستم شما برای shutdown نرمال مناسب و کافی است . میزان زمانی را که ضروری است تا اتلاف توان توسط shutdown کنترلی انجام گردد محاسبه نمایید . زمان مناسبی را برای QUPSDLYTIM در نظر بگیرید و برای سیگنال باتری یو پی اس ضعیف  زمان را بر روی ups  تنظیم نمایید . دقت کنید این کار زمانی عملی می شود که یو پی اس قابل تنظیم باشد .

شما می توانید در شکل زیر پیشرفت زمانی تابع (عملکرد) QUPSDLYTIM را از چپ به راست ببینید .

 سیگنال وضعیت باتری یو پی اس

نحوه عملکرد باتری یو پی اس

نمودار زمان یا خط زمان در واقع از زمانی که توان کاهش می یابد تا هنگامی که سیستم خاموش می گردد را نشان می دهد . می توان گفت طول عمر مجاز و اسمی باتری یو پی اس  با طول مدت زمان یکسان می باشد . هنگامی که خط زمان در نقطه ای که توان کمکی (utility powerr) تمام می شود ؛شروع می گردد . در همین حال واحد توان باتری یو پی اس با زمان یو پی اس فعال می باشد  .

در همین زمان برنامه کاربر عمل می نماید و مقدار QUPSDLYTIM و وقفه ای آن موثر است . هنگامی که این تایم به اتمام می رسد ، حافظه ای اصلی ذخیره می گردد و بعد shutdown شکل می پذیرد . پس از آن به عنوان ضریب اطمینان میزانی از زمان باطری یو پی اس باقی خواهد ماند

مشاوره و استعلام بهترین قیمت از شرکت کیان صنعت ایرانیان

02177973811