مزایای استفاده از سیستم یو پی اس

مزایای استفاده از سیستم یو پی اس (ups)

یو پی اس (ups) ، به معنای منبع تغذیه بدون وقفه است،  یک منبع تغذیه الکترونیکی است که کاراصلی آن ، تامین توان مورد نیاز بار مصرفی بدون وقفه می باشد. به عبارت دیگر  UPS به عنوان منبع توان بدون وقفه با  استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری  ، برق مورد نیاز تجهیزات مصرف کننده را تامین میکند

سیستم یو پی اس (ups) بین برق شهری و دستگاه مصرف کننده قرار میگیرد و اضافه بر تنظیم برق شبکه و تثبیت آن مانع از نفوذ نویز و اختلالات شبکه به تجهیزات حساس مصرف کننده میگردد. دستگاه یو پی اس  دارای فیلترهای الکترونیکی است که باعث حذف نویزها و نوسانات برق شهری می شود و محافظت از مصرف کننده ها را در برابر رعد و برق و ولتاژ بالا بعهده دارد و جریان برق یکنواختی با شکل موج ثابت به مصرف کننده ارسال می کند . .

پس از مهمترین کارایی های یو پی اس این است که زمانی که برق شهری قطع می شود که بلافاصله وبدون وقفه دستگاه یو پی اس وارد مدار می شود وبرق مصرفی لازم را تامین می نماید به نحوی که نیازی به RESET کردن یا خاموش کردن دستگاه مورد استفاده باشد. وظیفه حفاظت از وسایل  الکتریکی حساس در برابر نوسانات برق  به عهده سیستم یو پی اس  می باشد و این سیستم  از تعمیرات و عقب افتادگی های هزینه‌دار جلوگیری میکند

در واقع یو پی اس علاوه بر محافظت از دستگاه‌های الکتریکی حساس، ثبات جریان برق تقویتی فراهم  میکند که به آنلاین ماندن برنامه های حساس کمک شایانی  می‌نماید . استفاده از یک انرژی پشتیبان همانند سیستم تامین انرژی بدون وقفه یو پی اس علاوه بر کمک به حل مشکلات ناشی از قطع شدن جریان برق ، محافظت دربرابرقطع کلی برق را نیز فراهم می سازد.

انواع یوپی اس

یو پی اس هایی که برای کاربردهای معمولی استفاده میشوند از نوع ONLINE با باتری تک سلولی سرب -اسید و یا نیکل -کادمیوم و توان 500 تا 2000 آمپر متر اند که قیمت 500 تا 1 میلیون تومان را دارند. UPS های بزرگتر دارای توان بیشتر و همچنین کیفیت برق خروجی بالاتر هستند. یوپی اس ها در انواع گوناگون و اندازه های متفاوتی وجود دارند.

 

جهت مشاوره یا خرید انواع یو پی اس ، باتری یو پی اس ، استابلایزر ، رک ، کابینت ، پی دی یو و یا تعمیر تخصصی یوپی اس و باتری با شماره 02177973810 تماس حاصل نمایید .