19 ژانویه

در انتخاب یو پی اس چه نکاتی را باید در نظر داشته باشیم ؟

جهت مشاوره یا خرید انواع یو پی اس ، باتری یو پی اس ، استابلایزر ، رک ، کابینت ، پی دی یو و یا تعمیر تخصصی یوپی اس و باتری با شماره 02177973810 تماس حاصل نمایید .

توان بار مصرفی و نوع ، حساسیت

معمولا ما می توانیم بر حسب ولت آمپر توان تجهیزات الکتریکی را محاسبه نماییم که جریان مصرف کننده را می توانیم حاصل ضرب ولتاژ نام گذاری کنیم . شما می توانید جریان مصرف کننده ها و همچنین ولتاژ آن ها بر روی برچسب های مشخصات آنها که برای جریان با (A) و برای (V) برای ولتاژ ( به عنوان علامت های اختصاری) مشخص شده اند مشاهده فرمایید . شما می توانید به دفترچه آنها یا معمولا در زیر دستگاه و پشت آن مشاهده نمایید . نوشتن میزان جریان مصرف کننده ها عموما بر پایه کارایی انها  و همچنین در بدترین وضعیت ولتاژی نوشته می شود . زمانی که میزان محاسبه شده نوشته شد نشان می دهد که این میزان بیشتر از مصرف واقعی است البته این موضوع در بیشتر موارد رخ می دهد . همه ی دستگاه های که تغذیه و حفاظت آنها از طریق یو پی اس  محاسبه می شود را با یکدیگر جمه نمایید. البته ما به شما توصیه  می کنیم که بار که به یو پی اس متصل است نباید70% از توان نامی یو پی اس  زیادتر باشد  .

در بیشتر موارد توصیه ای که می شود این است که برای تغذیه دستگاههای تکثیر ویا پرینترهای لیزری بزرگ از یوپی اس  استفاده نکنند . این دستگاهها در واقع برای اینکه یک تونر را بر روی کاغذ پایدار کنند نیاز به یک سیکل گرمایی دارند . این توان لازم ممکن است برای تامین نمودن این سیکل از توان نامی یو پی اس بیشتر باشد . اما اگر که حتما باید برای تغذیه نمودن این دستگاهها از یو پی اس استفاده کنید ما به شما توصیه می کنیم حتما به حداکثر توان ورودی آنها و قدرت خروجی یوپی اس توجه کنید .

در نهایت این نکته را نیز فراموش نکنید که که اگر می خواهید یو پی اس را تهیه کنید حتما تجهیزاتی را که دارید ( مانند بارهای موتوری) به جریان راه اندازه ی این گونه باها نیز دقت کنید . گاهی ممکن است میزان جریان راه اندازه ی بارهای موتوری از جریان نامی آنها 6 تا 10 برابر باشد .

از یو پی اس دابل کانورژن  نیز برای بارهای استفاده می شود که آنها نسبت به یا تغییرات فرکانس  و یا نسبت به نوسانات ولتاژ حساسیت زیادی برخوردار هستند .

انتخاب یو پی اس

منبع توان ورودی یو پی اس (که در بعضی مواقع می تواند ژنراتور هم باشد)  ؛ کیفیت برق شهر

زمانی که می خواهید یو پی اس را انتخاب کنید حتما به فرکانس ورودی یا نوسانات ولتاژ دقت کنید . در بسیاری از موارد همواره توصیه می شود که از یو پی اس دابل کانورژن در زمانی که نسبت به تغییرات فرکانس یا که نسبت به نوسانات ولتاژ حساسیت بالایی دارند از این گونه کابل ها استفاده شود . اگر شما میزان سرعت تغییرات فرکانس  و همچنین نوسانات ولـتاژ و ژنراتور کیفیت را در نظر بگیرید می توان گفت در چنین شرایطی سرعت تغییرات فرکانس از 1 hz/s   بیشتر است که در چنین شرایطی نیز توصیه می شود که از یو پی اس استفاده نمایید  ( بطور معمول در ژنراتورهای بنزینی که با توان کمتری  از 5KVA  دارند این ناپایداری دیده می شود )  .

مدت زمان برقدهی مورد نیاز              

 مدت های زمانی که برای پشتیبانی بارهای مصرفی در نظر گرفته می شود را با توجه به معیارهای زیر تعیین می کنند :

  • راندمان و تلفات داخلی
  • و اینورتر دستگاه یو پی اس
  • مقدار توان حقیقی بار
  • ولتاژ و آمپر ساعت باتری

مشاوره و استعلام بهترین قیمت از شرکت کیان صنعت ایرانیان

02177973811