یک واحد منبع تغذیه به چه معناست؟

یک واحد منبع تغذیه به چه معناست؟

می توانیم منبع تغذیه را جزئی از سخت افزار بدانیم که در جهت تبدیل نمودن قدرت از پریز به قدرت قابل استفاده در تعداد زیادی از قطعه های درون کیس کامپیوتر استفاده می شود . منبع تغذیه یو پی اس

توسط این جریان متناوب (AC) را به صورت دائمی از قدرت که قطعه های کامپیوتر برای اجرا به صورت عمومی به آن احتیاج دارند به اسم جریان مستقیم (DC) تبدیل می نماید.

علاوه بر آن این امکان وجود دارد که با کنترل نمودن ولتاژ ، به صورت اتوماتیک ویا به صورت دستی با توجه به منبع تغذیه ، بیش از اندازه گرما را تنظیم کند .

علارغم اینکه در بسیاری از قطعه های سخت افزاری که در کامپیوتر برای استفاده از آنها لزومی وجود ندارد مانند چاپگر ، منبع تغذیه بسیار مهم و ضروری بشمار می رود چون بدون وجود آن مابقی دیگر قطعه های سخت افزاری نمی توانند به درستی عمل نمایند .

اغلب می توان  اینگونه گفت که منبع تغذیه به شکل PSU خلاصه می شود و هم به منزله یک مبدل قدرت یا بسته قدرت شناخته می گردد .

منابع تغذیه ، کیس ، مادربرد در سایزهای متنوع به اسم عوامل شکل آورده شده اند. هر سه یک از آنها باید با دیگری سازگاری داشته باشد تا بتواند به صورت صحیحی کار کنند . منبع تغذیه یو پی اس

عموما برای کاربران یک PSU مورد استفاده قرار گرفته نمی شود ، البته برای ایمنی خود عموما عاقلانه خواهد بود که هیچ گاه یک منبع تغذیه را باز نکنید .

محبوب ترین سازندگان PSU را می تواند CoolMax و Ultra بدانیم ، در صورتی بیشتر آنها جزی از خرید یک کامپیوتر به شمار می آید پس فقط هنگامی جایگزینی کامپیوتر می توانید اقدام به خرید آنها نمایید .

توصیف

تنها در درون پشت کیس نصب می شود . در صورتی که شما کابل برق کامیپوتر را دنبال نمایید می توانید آن را که به پشت منبع تغذیه متصل شده است پیدا کنید .

این قسمت پشتی عموما فقط قسمتی از منبع تغذیه می باشد که برای بیشتر مردم قابل دید می باشد.

علاوه بر آن یک فن باز در پشت منبع تغذیه موجود می باشد که به واسطه آن از پشت کیس به بیرون هوا ارسال می شود.

روبروی خارج از کیس کنار PSU ، پورت سه جانبه دارا است که یک کابل برق که به منبع قدرت وصل است ، به آن متصل می گردد.

علاوه بر این عموما یک یک سوئیچ ولتاژ منبع تغذیه و یک سوئیچ قدرت موجود می باشد .

از طرف مقابل منبع تغذیه به کامپیوتر ، بسته های نرم افزاری گسترده سیم های رنگی در حال زیادشدن هستند.

اتصال ها برای ارائه نمودن قدرت به آنها در پایان مخالف سیم به قطعه های متفاوت درون کامپیوتر متصل می گردند .

تعدادی از آن ها به شکل ویژه ی در جهت متصل نمودن برق به مادربرد طراحی شده اند این با وجودی است مابقی اتصال ها برای طرفداران مناسب می باشند ، برخی دیسک های سخت ، درایوهای نوری ، درایوهای فلاپی و حتی تعدادی از کارتهای گرافیک می باشند که دارای قدرت زیادی هستند .

واحد های آن به واسطه قدرت امتیاز بندی می گردند تا میزان قدرتی را که برای کامپیوتر فراهم می کنند نمایش دهند.

از جایی که هر قطعه ی کامپیوتر برای انجام عملکرد صحیح به میزان معینی از قدرت نیاز دارد ، دارا بودن یک PSU که بتواند میزان مناسبی را فراهم آورد مهم می باشد.

ابزار بسیار مفید تامین ماشین حساب کولر مستر در تعیین میزان مورد نیازتان می تواند به شما کمک کند .

 

اطلاعات بیشتر

راهکارهای که اینجانب برای واحد منبع تغذیه برای شما بیان می کند برای آن دسته های می باشد که درون یک کامیپوتر دسکتاپ می باشند . گونه ی دیگر یک منبع تغذیه خارجی هستند.

به عنوان مثال ، تعدادی از کنسول های بازی یک منبع تغذیه هستند که به کابل برق متصل می باشند که باید به وضعیت نشسته بین کنسول و دیوار باشند .

دیگران هم مشابه می باشند ، مثلا در درون تعدادی از درایو های سخت خارجی منبع تغذیه تعبیه شده است که اگر دستگاه قادر باشد انرژی لازم را از کامیپوتر به واسه USB  دریافت نماید ، مورد احتیاج خواهد بود .

منبع های قدرت خارجی سودمند می باشند زیرا که فرصت می دهند تا دستگاهها جذاب تر و کوچک تر باشند.

با این وجود علاوه بر آنچه برای شما بیان کردیم ، تعداد از این گونه واحد های منبع تغذیه متصل به کابل برق می باشند و بصورت کلی به دلیل اینکه بسیار بزرگ می باشند گاهی برای اینکه در دیوار قرار بگیرند با مشکل روبرو می شوند .

عموما واحد های منبع تغذیه فدای بالارفتن یکباره قدرت یا موج های پر قدرت می شوند ، به علت اینکه جایی می باشند که برق دستگاه دریافت می شود . به همین دلیل عموما پیشنهاد می شود به وسیله یک یو پی اس یا محافظ خروش دستگاه را متصل نمایید .

 

جهت مشاوره یا خرید انواع یو پی اس ، باتری یو پی اس ، استابلایزر ، رک ، کابینت ، پی دی یو و یا تعمیر تخصصی یوپی اس و باتری با شماره 02177973810 تماس حاصل نمایید .