استفاده از یو پی اس در خودپرداز / بانک ها
فهرست مطالب
استفاده از یو پی اس در خودپرداز
بانک ها و موسسات مالی ستون سیستم های ما هستند و استفاده از یو پی اس در خودپرداز، خدمات بی عیب و نقصی را در شعب بانکی، دفاتر، دستگاه خودپرداز و غیره در اختیار مردم قرار می دهند.
هر روز هزاران تراکنش از طریق استفاده از یو پی اس در خودپرداز، توزیع کننده پول، گیرنده وجه یا شعبات دیگر انجام می شود اما هنگامی که این دستگاه به دلیل قطع و یا اختلال برق از بین می روند نه تنها معامله مورد تهدید قرار می گیرد بلکه شهرت کسی که این وسیله را در اختیار دارد نیز تهدید می شود.
یو پی اس از انرژی بدون وقفه دستگاه خودپرداز اطمینان می کند. این به گونه ای طراحی شده است که حتی اگر قدرت دستگاه کم یا زیاد باشد روی کارآمد آن موثر باشد. وظیفه شارژر سنگین این است تا باتری ها به میزان کافی شارژ شوند در نتیجه ATM حتی در حین قطع برق طولانی مدت نیز چندین ساعت کار کند.
یو پی اس مکلسان برای هر دستگاه خودپرداز، سیستم پشتیبان گیری با هزینه و با کیفیت بالا را ارائه می دهد. UPS روزانه از عملکرد بانک های پیشرو و شعب آنها محافظت می کند.
نقش محوری بانکی و بخش های مالی در رشد و ثبات اقتصادی، چه در سطح ملی و چه در سطح فردی نیاز به خدمات مستمر و قابل اعتماد دارد. براساس نظرسنجی انجام شده توسط وزارت ایران “عملیات کارگزاری” و “کارت اعتباری” با بالاترین هزینه ناشی از قطع برق هستند.
صنعت مالی قدرت محاسباتی عظیمی را با سرعت و فرکانس بالا برای تجارت، تجزیه و تحلیل و واکنش به بازارها، دسترسی دائمی به خدمات و اطلاعات به مشتریان عرضه میکند. در جامعه مدرن، خدمات بانکی و مالی نه تنها به روش سنتی مانند شعب بانکی یا دستگاه های خودپرداز بلکه به عنوان برنامه فشرده اینترنت، مرکز بانکداری تلفن، بانکداری آنلاین و بانکداری تلفن همراه نیز محبوب و مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است.
با توجه به اینکه هرچه بیشتر رسانه های اجتماعی مانند facebook،twitter،Linkedin در فضای اینترنت غالب هستند. نقل و انتقالات صندوق رسانه های اجتماعی نیز امروزه رو به رشد است.
با این حال خدمات مالی مبتنی بر فناوری اطلاعات به شدت به زیرساخت های محکم به عنوان ستون فقرات این عملیات متکی هستند. هر روز مقدار حیرت انگیزی از داده های جدید باید تولید، پردازش و ذخیره شوند. در زمینه ای که برای گردش مالی برای مشتری نیاز است، بانک ها باید زمان قطعی برق را از قبل در نظر گرفته باشند.
مشتریان در این زمان، نسبت به امنیت از داده های خود و صلاحیت موسسات در حفظ اطلاعات شخصی خود حساس هستند بنابراین به حداقل رساندن زمان خرابی برق به دلیل مسائل فنی از اهمیت بالایی برخوردار است.
در حالی که سهولت استفاده در تعامل با یک ابر قدرت مبتنی بر مرکز داده، برای کاربر می تواند بی دردسر به نظر برسد اما مشاغلی که این تجربه را دارند، می دانند که راه حل های زیادی نیاز به سرمایه گذاری در سخت افزار و عملیات دارند تا در هر زمان، قابل اعتماد و در دسترس باشند. در فرکانس های چند گیگا هرتز، میلیون ها عمل در ثانیه انجام می شود.
اختلال در تأمین برق، تنها چند میلی ثانیه می تواند هزاران کار اصلی را مختل کند که به طور بالقوه منجر به نقص خواهد شد و حتی صدمات سخت افزاری از بخش اکوسیستم بانکداری، خدمات مالی و بیمه آشکار است. سیستم یو پی اس از سیستم های محافظت اتوماتیک رایانه ای که به منظور محافظت از مراکز بزرگ داده طراحی شده است از نظر اندازه و کارکرد بسیار متفاوت است.
برخی از تجهیزات نوسانات جزئی را برطرف می کنند اما انحراف قابل توجه از این استاندارد اغلب به اندازه کافی برای آسیب رساندن به اجزای حساس موجود سیستم های داده غیرمجاز در شرکت های مالی و بانکی کافی است. سه برنامه معمولی وجود دارد که UPS باید در بخش های بانکی و مالی خود مورد استفاده قرار گیرد تا از بار بحرانی ماموریت محافظت کند. شرکت های بانکی و دارایی سیستم های کمتری را حفظ می کنند بسیاری از آنها محافظت از قدرت فردی هستند.
دستگاه اتوماتیک خودکار (ATM) یکی از سیستم های معمولی است که برای محافظت از ناهنجاری های احتمالی در منبع تغذیه، نیاز به یک یو پی اس آنلاین دارد. ATM ها را می توان در همه جا شعبه های بانکی، ساختمان های اداری، هتل ها، مناطق مسکونی و فروشگاه ها و حتی بیشتر از آن استفاده کرد. چالش های قدرتمند زیادی در دستگاه های خودپرداز وجود دارد. چالش های هزینه شامل مصرف انرژی متوسط روزانه، توسط دستگاه های خودپرداز 1 ~ 3k با احتساب تجهیزات کمکی، قطع برق منظم به معنای قدرت اولیه است.
چالش های زیرساختی در دستگاه های خودپرداز منجر به برق ناپایدار می شود که به نوبه خود منجر به قطع خط ارتباطات می شود. سرور سوئیچ کاهش می یابد و صفحه های یخ زده منجر به از بین رفتن معاملات و نارضایتی های جدی مشتری می شوند.
اتوماسیون شعبه در بانک ها میز خدمات مشتری و تجهیزات IT را در یک دفتر بانکی با سوابق مشتری بانک در دفتر پشتیبان متصل می کند. فقط در بانک ها، عملیات شعبه در موسسات بیمه و اوراق بهادار نیز برای جلوگیری از هزینه قطعی برق، به محفاظت از پشتیبان قابل اعتماد احتیاج دارند.
در اتوماسیون شعب بانکی چالش های قدرت چندگانه ای وجود دارد، برخی از چالش های زیرساخت محدودیت های فضا برای منابع متناوب انرژی است.
سرویس تجهیزات برق در مکان های دوردست و محیط های با تهویه مناسب می باشند. مراکز داده استفاده شده توسط شرکت ها در بخش های BFSI برای ذخیره سازی و پردازش داده ها از اهمیت حیاتی برای فعالیت های تجاری برخوردار هستند.
این مرکز داده بار اساسی را در کارکردهای روزانه سازمان تشکیل می دهند و به عنوان ستون فقرات محاسبه داده های مالی، سیستم تراکنش و ذخیره سوابق عمل می کنند. سرورها، انبارها، روترها و سوئیچ ها تجهیزات اصلی IT در دیتاسنترها هستند.
هزینه خرابی دو قطعی بار بحرانی بسیار شدید است و میانگین هزینه هر ساعت خرابی به دلیل اتخاذ هرچه بیشتر فعالیت های خودکار در بخش های BFSI افزایش می یابد به خصوص زمان عملیات حساس در شرایط نامطلوب.
مراکز داده بسیار دارای انرژی و محاسبه مقدار زیادی از داده ها می باشند. علاوه بر این کلیه شعب دستگاه های خودپرداز و بانکداری آنلاین وابسته به مراکز داده هستند. بنابراین، راندمان بالا و در دسترس بودن نهایی سیستم UPS معیارهای اصلی مورد توجه CIOsto خواهد بود.